Jedan od važnih dijelova organizacije poslovnog događaja je traženje i angažiranje moderatora. Dobar moderator motivirat će, nadahnuti i oduševiti vaše sudionike. Posvetite vrijeme i potražite pravog moderatora koji će vas zabaviti i osigurati zanimljivo i aktivno druženje. Dinamična i energična prezentacija pomoći će vašim gostima da se aktivno uključe i surađuju na vašem događaju. Važno je shvatiti da događaji mogu postati prava noćna mora ako nemamo dobrog moderatora.
Prvo, razmotrimo tko je moderator. Moderator je osoba koja ima centralni govor ili prezentaciju na konferenciji, događaju ili sastanku. Moderator obično biramo zbog njihovog stručnog znanja u određenom području ili zbog sposobnosti da oduševi i privuče publiku. Dobar moderator može privući pažnju publike, inspirirati je, motivirati i pružiti nove uvide i ideje koje će ponijeti s događaja.
Centralni govori namijenjeni su postavljanju tona i teme događaja. Moderatori mogu obrađivati širok spektar tema, od poslovanja i tehnologije do društvenih pitanja i osobnog razvoja.
Što je važno kod odabira moderatora?
Prilikom odabira moderatora koji će voditi naš događaj, trebali bismo razmisliti o sljedećem:
- Tko su naši sudionici? Ako planirate događaj za svoju tvrtku, važno je dobro poznavati svoje zaposlenike. Morate znati što ih motivira, zabavlja i privlači. Važno je uzeti u obzir kulturu i vrijednosti tvrtke te temu događaja. Moderatora biramo nakon što odlučimo hoće li naš događaj biti formalan ili opušten.
- Gdje će se održati vaš događaj? Hoćete li pozvati samo domaće goste ili će biti namijenjen i stranim gostima. Ovisno o tome, odabir govornika i financijski plan vašeg događaja bit će različiti. Ako su naši gosti stranci, trebamo pozvati moderatora koji se može prilagoditi strukturi publike. Također je važno razmisliti tko će biti naš prevoditelj. Simultani prijevod je izuzetno važan, jer može značajno promijeniti ton glavnog govora, na bolje ili na gore!
- Kada ćete organizirati događaj? Dobri moderatori obično imaju vrlo popunjen raspored, stoga je važno uskladiti termine na vrijeme. Preporučujemo vam da odaberete više moderatora i provjerite njihovu dostupnost.
Nakon što smo odgovorili na pitanja tko, gdje i kada, moramo se posvetiti pronalaženju moderatora.
- Prvo provjerite popis ljudi s kojima ste već surađivali. Postoji velika vjerojatnost da ćete već tu pronaći pravu osobu za svoj događaj. Također možete pitati prijatelje ili kolege koji su nedavno sudjelovali na događaju ili konferenciji.
- Pregledajte svoju Linkedin mrežu poznanstava. Linkedin je jedna od najboljih društvenih mreža za pronalaženje stručnjaka, uključujući i moderatore. Pregledajte profile, sudjelujte u grupama i istražite objave svojih kontakata. Na taj način možete prepoznati potencijalne moderatore za vaš sljedeći događaj.
- Potražite neprofitne organizacije u vašem području. Vođe tih organizacija često su vrlo aktivne u zajednici i nemaju problema s javnim nastupom.
- Poznate ličnosti, glumci, radijski voditelji. Ako je vaš događaj opušten, moderatori iz medijskog svijeta najbolji su izbor. Nemaju problema s javnim nastupima, brzo se snalaze u nepredvidljivim situacijama, brzo uče i mogu značajno obogatiti vaš događaj.
- Voditelj tvrtke, odjela ili glavni izvršni direktor tvrtke. Kada je naš moderator dio tvrtke, moramo više pažnje posvetiti pripremi i probi na događaju. Važno je dobro pripremiti moderatora, predstaviti mu sve moguće izazove javnog nastupa i govor više puta ponoviti.
Kada smo odabrali moderatora i već se pripremamo za događaj, još jednom moramo odgovoriti na sljedeća pitanja. Hoće li naš moderator moći privući publiku, naglasiti glavnu temu događaja, zabaviti publiku, educirati, motivirati…? Jeste li na barem jedno pitanje odgovorili potvrdno? Onda ste pronašli svog moderatora!
Ako organizirate poslovni događaj u Hrvatskoj ili Sloveniji, pravog moderatora ili predavača možete pronaći u ETC Adriatic-a. ETC Adriatic je agencija za destinacijsko upravljanje (DMC) koja može organizirati kompletno putovanje, “startup retreat” ili team building.